Умората при управление нараства с времето, като след 4 часа непрекъснато каране, реакциите на водача могат да се забавят с до 50%.Така рискът от инцидент е два пъти по-голям от нормалния. След 6 часа непрекъснато каране рискът от инцидент нараства 8 пъти, като проблемът е още по-остър през нощта или при монотонни условия на пътя.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhsV010DA58O0e-SNBdPhWW6zeGBdHqPKHNVLkf0rsGR2MaBANA3pak4Np_xyW3ASOgUHx_VK4qAA0IlNh7j35JzKlvBIUKdDL3F1KQImlwUzirOBOuBxfYKh5goAMK-aDdQ9qCGx9A-Bw/s400/themercedes+Attention+Assist.jpg)
Системата Attention Assist следи поведението на водача, като създава индивидуален негов профил на поведение на пътя. Наред със скоростта на движение и ускорението, системата на Mercedes регистрира също така движението на волана, действията на водача с педалите, както и някои специфични характеристики на пътните условия – неравности по пътя, страничен вятър и др.
Начинът на завъртане на волана е точен индикатор за състоянието на водача, защото уморените водачи движат волана по-често, като коригират всяка дребна грешка по начин разпознаваем от компютъра. П време на първите няколко минути от всяко пътуване системата създава индивидуалният профил на водача и по-късно той се сравнява постоянно с моментното му поведение зад волана и пътната обстановка.
Това позволява на тази система да разпознае типичните сигнали за преумора на водача. Тогава писмено и чрез гласова команда съобщава на шофьора да спре: “Attention Assist. Break!”
Системата, която ще влезе в серийно производство през 2009г.