През 1909 година като търговска марка били регистрирани две изображения на звезда с три и четири лъча, но започнали да използват трилъчевата, чиито три лъча трябвало да символизират превъзходството на компанията в три среди - на земята, във водата и във въздуха.
Преди сто години, в началото на ХХ век първият амтомобил Mercedes бил купен от Емил Еллинек, бизнесмен, по това време австро-унгарски консул в Ница. Този ентусиазиран автолюбител купил своя първи автомобил от Даймлер през 1897 година. С него той участвал в различни състезания и през април 1900 година поръчал на главния инженер Вилхелм Майбах да направи автомобил, който да е по-лек, с по-безопасна конструкция и по-бърз. Още тогава помолил ръководството на "Даймлер" новата кола да носи името на неговата десетгодишна дъщеря Мерседес. Скоро след това договаря правото да продава новата кола на "Даймлер" в Австрия и Франция под името Мерцедес, т.е. станал нейният първи дилър. Наименованието станало толкова популярно, че компанията започнала да го присвоява и на всички следващи модели, а Еллинек толкова много харесвал своя псевдоним, че през 1903 година официално приема фамилията Еллинек-Мерседес.
Компанията на Бенц използвала като символ волан. Този знак бил регистриран през 1903 година като търговска марка. През 1909 година символът бил сменен с лавров венец.
След сливането на двете компании през 1926 година техните емблеми (трилъчевата звезда и лавровия венец) били обединени, като символ на сливането.
В съвременния си вид емблемата на компанията (трилъчева звезда в кръг) се използва от 1937 година.
Днес по пътищата в целия свят пътуват повече от 10 милиона автомобили с марката Мерцедес. Техните собственици са хора, които не само искат да пътуват, но виждат в своя автомобил въплъщението на легендата Мерцедес.